Bij ons lees je alle bekendmakingen en welke vergunningen worden en zijn verstrekt in Soesterberg.
De ingediende aanvraag voor luidt als volgt:
Defensie Materieel Organisatie (DMO); Brief regering; Huisvesting DMO Network Operations Center te Soesterberg
Aan de Voorzitter van de Tweede Kamer der Staten-Generaal Den Haag, 26 oktober 2015 Met deze brief informeer ik u over het vastgoedproject voor de huisvesting van het Network Operations Center (NOC) van DMO op Camp New Amsterdam te Soesterberg. In 2005 is het besluit genomen om de operationele beheersdiensten op het gebied van informatietechnologie (IT) van de krijgsmachtdelen samen te voegen met die van de nationale beheersdienst van de voormalige Defensie Telematica Organisatie (DTO). Deze samenvoeging resulteert in een totale personele omvang van 990 vte’n, een reductie van 65 vte’n ten opzichte van de oude situatie. De nieuwe dienst wordt in een gezamenlijk NOC te Soesterberg gehuisvest. Dit vereist de renovatie van een bestaand gebouw en nieuwbouw. In 2007 is de oorspronkelijke behoeftestelling vastgesteld, waarbij de kosten werden geraamd onder de € 25 miljoen. In de volgende jaren bleek echter dat verschillende ontwerpen voor het project uitkwamen op een hogere kostprijs. Bovendien was de nieuwe organisatie van het NOC op dat moment nog niet uitgekristalliseerd, zodat de behoefte nog niet stabiel was. Daarop is het ontwerpproces tussentijds stilgelegd. In afwachting van de renovatie en de nieuwbouw is een gedeelte van het NOC inmiddels gehuisvest op Camp New Amsterdam, zij het in een tijdelijke behuizing. Pas als de nieuwbouw gereed is, kan het volledige NOC op Camp New Amsterdam worden gevestigd en kan de volledige personele reductie worden behaald. De afgelopen periode is gezocht naar mogelijkheden om de behoefte zo doelmatig mogelijk te vervullen. Er ligt nu een nieuw projectplan, waarvan het Rijksvastgoedbedrijf de kosten raamt tussen de € 25 en € 50 miljoen. Omdat de aanbestedingsprocedure nog moet beginnen, kan ik in deze brief geen specifieke bedragen noemen. De kostenstijging ten opzichte van de raming in 2007 is vooral het gevolg van de stijging van de prijzen in de bouw de afgelopen jaren en de verhoging van het BTW-tarief van 19 naar 21 procent. Daarnaast is de beveiliging duurder dan destijds geraamd als gevolg van de aanwezigheid van veel hoog gerubriceerde IT-middelen. Ook is sinds 2007 de regelgeving over energiebesparende maatregelen en brandveiligheid aangescherpt, hetgeen heeft geleid tot een stijging van de bouwkosten. Het Rijksvastgoedbedrijf dat het project gaat uitvoeren, heeft daarbij de opdracht gekregen om afspraken te maken met het Ministerie van Financiën over het opstellen van een Public Private Comparator (PPC). De aanbesteding van het project zal zo spoedig mogelijk daarna beginnen. Indien daar aanleiding voor is, zal ik u via de voortgangsrapportage vastgoed op de hoogte houden van de ontwikkelingen.
De gehele aanvraag is ook via deze link te vinden op de website van de overheid.
Hebben de buren een akkoord gekregen vanuit de gemeente op hun bouwplannen maar ben je het hier niet mee eens? Dan kan je binnen 6 weken na de goedkeuring bezwaar aantekenen. De gemeente moet het verzoek dan nogmaals bekijken. Wordt dan alsnog de vergunning verstrekt dan kan je nog een beroep aantekenen bij de rechtbank. Het beste is natuurlijk om in contact te zijn met je buren en het bespreekbaar te maken.
Share this article
Bekijk meer bekendmakingen